Zorgorganisatie
Veilige toegang voor zorgmedewerkers volgens het nieuwe keurmerk

U wilt als zorgorganisatie dat uw medewerkers veilig bij cliënten naar binnen kunnen en u weet dat sleutelkluizen in welke vorm dan ook niet meer de oplossing zijn voor uw medewerkers en voor uw cliënten. U wilt geen fysieke sleutels meer in ontvangst nemen van uw cliënten waar u verantwoordelijk voor bent en uw medewerkers toegang geven tot woningen en centrale toegangsdeuren van appartement complexen.
En u wilt de zekerheid dat alleen goedgekeurde producten en diensten toegepast worden en dat uw cliënten veilig thuis kunnen wonen en uw medewerkers veilig toegang tot woningen en centrale toegangsdeuren hebben. 

Het sleutelbeheer binnen de thuiszorg is een veiligheidsrisico voor zowel cliënt als zorgverlener en daarnaast een grote kostenpost. Om zorg te kunnen verlenen moet een cliënt een sleutel van zijn woning afgeven aan een thuiszorgorganisatie die dan opgeborgen wordt in een sleutelkluis aan of bij de voordeur van de woning. In andere gevallen werkt de zorg met sleutelbossen die op één locatie liggen. Aangezien het aantal deuropeningen in de thuiszorg op ongeveer 200.000 keer per dag ligt (bron CBS) is het logisch dat sleutels kwijtraken, gekopieerd worden, en vergeten wordt om terug te plaatsen in de sleutelkluis. Extra rijtijden, administratie en het wachten op een collega met de sleutel verhogen de kosten. In sommige gevallen loopt een zorgverlener met een loper (van de sleutelkluis) van alle woningen, wat een hoog veiligheidsrisico met zich meebrengt.
 

Bij de ontwikkeling van alle Telelock producten en software is rekening gehouden met de eisen en wensen van cliënten, zorgmedewerkers, woningcorporaties, VvE en zorgcirkels. Hierdoor is gedeeld sleutelbeheer ontstaan waarbij de verantwoordelijkheid voor toegangsverlening bij de juiste en verantwoordelijke partijen komt te liggen.

De cliënt bepaald wie toegang tot zijn woning krijgt !!
Vanuit de cliënt wordt één digitale sleutel verstuurd naar het beheerplatform van de zorgorganisatie die zijn medewerkers toegang verleend tot de woning. De cliënt kan ook zelf digitale sleutels versturen naar familie of anderen voor toegang tot zijn of haar woning. Uw heeft als organisatie dus geen verantwoordelijkheid meer voor het gebruiken en in ontvangst nemen van fysieke sleutels !! en bij appartementscomplexen is de toegang in overleg met de woningcorporatie of VvE voor uw medewerkers ook meteen geregeld.

De zorgorganisatie bepaald welke medewerkers / wijkteam toegang krijgen !!
De zorgorganisatie bepaald met de ontvangen digitale sleutel van de cliënt zelf welke medewerkers toegang krijgen.
Indien het een appartementencomplex en de centrale toegangsdeur is gekoppeld aan het appartement krijgt automatisch de medewerkers van de zorgorganisatie ook toegang tot de centrale toegangsdeur. 
Alle juridische verantwoordelijkheden liggen bij elke verantwoordelijke partij (client, woningcorporatie of VvE en zorgorganisatie) rekening houdend met de nieuwe wet algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

Zo werkt het gedeeld sleutelbeheer 

Advies nodig ?

Neem contact met ons op

085 4017932